Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector Keurmerk (HKZ Keurmerk)
Duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn; daar staat het Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector Keurmerk (HKZ Keurmerk) voor. Met dit keurmerk laat je als organisatie of praktijk zien dat je werk werk maakt van kwaliteit van zorg, en dat je voldoet aan verscheidene kwaliteitseisen van klanten, professionals en belanghebbenden. Organisaties met het HKZ Keurmerk hebben intern de zaken op orde, stellen cliënten centraal en verbeteren voortdurend de zorg- en dienstverlening. Organisaties/praktijken zoals apotheken, verpleeghuizen, verzorgingshuizen, thuisorganisaties en GGZ kunnen aanspraak doen op het HKZ Keurmerk. Certificaat voor het HKZ-keurmerk behalen? Dan moet je als organisatie of praktijk voldoen aan bepaalde HKZ-normen, die in de basis gelijk staan aan de internationaal erkende ISO 9001 normen. De toetsing van deze normen vindt plaats door onafhankelijke certificerende instellingen, en dus niet door HKZ zelf.
Vakanties van organisaties of praktijken met het HKZ Keurmerk vind je hier.