‘Hey kijk, we hebben eindelijk een mail van het vakantiepark. We ontvangen 25 procent van de netto huurprijs retour in een digitale voucher,’ roep ik uitgelaten naar Ivo. Ik had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat we überhaupt nog iets zouden vernemen van deze grote keten, die onlangs nog in het nieuws was. Iets met poepbacteriën, schimmel en beestje.
Afijn, dat wisten afgelopen winter nog niet tijdens onze zoektocht naar een gepaste accommodatie.
Geen aangepaste- maar een gepaste vakantie. We zochten namelijk heel nadrukkelijk vakantiebeleving in vorm van grote zwembaden, overdekte naar kauwgum- en zweet ruikende speelpaleizen en mensen in joggingspakken. Een vakantiepark dus. Niet helemaal ons soort vakantie, maar sinds de komst van zoonlief -zonder beperking- lijkt het ons het proberen waard.
Aangepaste bungalow
Nu wist ik toevallig dat deze grote keten ook aangepaste bungalows aanbiedt. Maar na een uitgebreide oriëntatie op het web, lijken deze aanpassingen toch meer geschikt voor mensen die zelf in een rolstoel zitten. Tevergeefs zoek ik nog op een douchebrandcard.
We kiezen voor een bungalow in de Eifel. Niet alleen omdat deze accommodatie nog enigszins betaalbaar is –vroeger vloog ik naar Mexico voor de weekprijzen van dit park – maar ook de omgevingsfoto’s zien er Wunderschön uit.
Het park beschikt niet over aangepaste bungalows maar wel over accommodaties met een bad. Voldoende voor ons. We gaan immers voor “gepast” en niet voor “aangepast”. De vriendelijke dame van de klantenservice bevestigt onze 2 essenties:
De accommodatie moet bereikbaar zijn voor een rolstoel én er dient een bad aanwezig te zijn.
Geen enkel probleem. Fijne vakantie gewenst mevrouw!
Jetzt gehts loss.
“Na het maken van uw reservering heeft u foute informatie ontvangen over de door u geboekte cottage. Bij aankomst bleek de cottage niet geschikt te zijn om met uw gehandicapte dochter in te verblijven. Vervolgens ben u - na overleg met het park - tot 2 maal toe verhuist naar een andere cottage.”
En dat klopt. De eerste bungalow had de woonkamer op de 1e etage, welke alleen via een smal trappetje te bereiken was. Inpakken en wegwezen, terug naar de receptie. Toen we voor de tweede accommodatie stonden en de 19 trappen naar de voordeur zagen, dacht ik heel even dat we gefilmd en al in de maling werden genomen. Maar helaas. De derde accommodatie was in ieder geval bereikbaar met de rolstoel, maar beschikte weer niet over een bad. En omdat drie keer verhuizen in één week zelfs voor ons -doorgewinterde kampeertrekkers- iets teveel van het goede is, besloten we in bungalow nummer drie te blijven.
‘Zullen we met deze voucher in het najaar nog eens een poging wagen in een aangepaste bungalow?’ Vraag ik voorzichtig aan Ivo, die na ons vakantie avontuur nog drie weken rugklachten had. ‘Ja leuk, prima. In de Herfstvakantie een midweekje?’ Antwoord hij tot mijn grote verassing bijzonder positief.
Onze enthousiasme duurt precies 6 minuten. Binnen 6 minuten kom ik erachter dat deze keten slechts 3 parken in Nederland heeft die over een aangepaste bungalow beschikken. En op alle parken zijn de accommodaties vol. Nu al? Ik klap mijn laptop dicht. Ik denk dat we onze vrienden heel blij maken met een leuke voucher. Dan gaan wij voor aangepaste vakanties in plaats van gepast op vakantie.
Liefs,
Stephanie
De mama van Anna en blogger van de wereld van Anna Sophie